24 martie 2013

CONCURS NAŢIONAL DE POSTERE

“ÎN SPRIJINUL NATURII”
Educaţie pentru dezvoltare durabilă

A R G U M E N T

Natura are drepturi:
• Dreptul de a fi admirată, iubită, ocrotită.
• Dreptul de a fi protejate toate elementele care o compun.
• Dreptul de a fi cultivată, îngrijită, respectată.
• Dreptul de a fi protejată prin lege de violenţă, neglijenţă, exploatare excesivă.
Iată doar cateva argumente care ne fac pe noi, organizatorii celei de a VIII-a ediţie a concursului national de postere cu conţinut ecologic, să continuam organizarea acestui concurs.
Din ediţiile trecute am constatat că dascălii sunt receptivi la provocări.
Posterele au avut o tematică foarte variată şi tehnici de realizare diferite. Colajul de fotografii sau desene şi caricaturi pe un fundal realizat din materiale reciclabile (cartoane, ziare, reviste viu colorate etc) care au scos în evidenţă ideea, mesajul, textul posterelor ne-au transmis subtil faptul că se pot crea de către cadrele didactice postere greu de imaginat de către orice alt creator. Misterul constă tocmai în experienţa, dorinţa, profesionalismul care se regăsesc în fiecare poster, care pe lângă informaţii transmit şi acea stare emoţională care nu lasă indiferent privitorul.
Prin acest concurs ne propunem să facem din cadrele didactice proprii creatori de materiale didactice. Acestă idee considerăm ca va mări motivaţia cadrelor didactice şi a elevilor şi vom contribui împreună la realizarea celui mai eficient site de materiale didactice în scopul educatiei pentru dezvoltare durabilă.


Tipul concursului- Naţional

Debutul concursului –15 Martie 2013

Finalizarea concursului –1 iulie 2013

Scopul concursului

Valorificarea experienţelor de educaţie pentru dezvoltare durabila prin realizarea unor postere tematice care vor obţine brevetul de materiale didactice de sprijin în realizarea obiectivelor de educaţie ecologică specifice curiculei preşcolare şi şcolare.

Obiective:

• Să creeze on line, un preţios material didactic opţional de educaţie pentru dezvoltare durabilă necesar cadrelor didactice si elevilor.
• Să identifice cea mai apropiată activitate Eco desfaşurată individual sau colectiv care poate transmite un mesaj Eco pentru alţii.
• Să exprime propria atitudine faţă de problemele de mediu prin imagini şi o structură scrisa adecvată subiectului prezentat: versuri, ghicitori, curiozităţi, mesaje, proverbe, reflecţii, citate, texte ştiinţifice, etc. in functie de varsta.
• Să creeze din tematica posterului o lecţie de viaţă care transmite cunoştinte noi, mesaje, puncte de vedere, soluţii, provocări, reflecţii, alternative de soluţionare a unei probleme de mediu.
• Sa integreze posterul realizat în lecţie ca mijloc de învăţămant pentru a descoperi strategii eficiente de abordare a educaţiei pentru dezvoltare durabilă.
• Să contribuie, motivaţi intrinsec, elevi şi cadre didactice deopotriva la schimbarea comportamentelor faţă de mediu din comunitatea şcolara şi de ce nu, locala.

Organizatori

• Editura Reprograph
• APM Dolj
• CCDG Bucuresti
Echipa de coordonare a proiectului la nivel naţional
• Insp. Scolar General Prof. Drd. Viorica Preda -MECT
• Prof.dr.Cornelia Dincă- Preşedinte CCDG
• Breben Silvica-coordonator zonal Eco Şcoala- reprezentantul CCDG în Zona de sud –vest a tarii.
• Ing.Popa Octavian - reprezantantul APM Dolj
• Ing Dumitru Manescu –Editura Reprograph,Craiova
• Insp. Scolar Prof. Atia Fodor ISJ Dolj
• Prof Cioi Georgiana - Sc. Gimnaziala “Mihai Eminescu” Craiova
• Muzeograf expert Dr.Chimişliu Cornelia -Muzeul Olteniei-Secţia de Ştiinţele Naturii

Coordonatorii nationali pentru învăţământul preşcolar
Gradinita “ Dumbrava Minunata”- Craiova

• Prof. Simescu Cornelia
• Prof. Tuturuga Maria,
• Prof. Doina Olari
• Prof. Gongea Elena,
• Prof. Mitrulescu Veronica,
• Prof. Ruiu Georgeta

Coordonatori pentru ciclul primar si gimnazial
Şc. Cu clasele I-VIII “Nicolae Romanescu”

• Prof. Furnica Mihaela
• Prof. Boldisor Viorica
• Prof. Barbu Irina
• Prof. Petrescu Stela
• Prof. Nela Grigorescu
• Muzeograf expert Dr.Chimişliu Cornelia -Muzeul Olteniei-Secţia de Ştiinţele Naturii



Coordonatori pentru licee şi grupuri şcolare
Eco Şcoala Liceul „Tudor Arghezi” Craiova

• Insp. şcolar prof.Fodor Atia - reprezentantul ISJ Dolj
• Prof. Doina Gheorghitoiu –Eco Scoala Liceul „Tudor Arghezi’
• Prof. Nadia Serban - Liceul „Matei Basarab” Craiova
• Prof. Gabriela Olaru- Eco Scoala Colegiul National„Gheorghe Chitu”
• Ing.Popa Octavian - reprezantantul APM Dolj
• Muzeograf expert Dr.-Chimişliu Cornelia -Muzeul Olteniei-Secţia de Ştiinţele Naturii
Condiţii de participare
• Cel puţin 2-3 postere cu aceeaşi tematică, care să vină unul în completarea celuilalt cu informaţii, mesaje, idei etc.
• Un grup pentru fiecare poster, format din 5-6 prescolari/elevi coordonaţi de un singur cadru didactic;
• Tematica să vizeze obiective din curricula uneia sau mai multor discipline;
• Posterele să fie integrate în lecţii pentru a fi testată eficienta, eventual îmbunătăţite ulterior cu noi idei la propunerea elevilor sau cadrelor didactice, cu toţii acceptand varianta finală.
Tematica posterelor poate fi variată

• Teme ce prezintă situaţii de viaţă, exemple de bună practică în rezolvarea problemelor de mediu în care sunt implicate grupuri/clase de elevi.
• Activităţi/lecţii desfăşurate în mediul natural în care se urmăresc procese care au loc în natură şi se dezvoltă gandirea ştiinţifică a elevilor.
• Fenomene determinate de comportamentele şi atitudinile oamenilor care afectează comunităţile,dar si ecosistemele din zonă.
• Implicări ale unor ong-uri pentru menţinerea ,protecţia ecosistemelor existente.
• Cele mai frumoase locuri vizitate, admirate sau ecologizate, protejate prin acţiuni concrete.
• Relaţia Om- Natură percepută de elevi în momente diferite, în anotimpuri diferite, situaţii de viaţă diferite.
• Alte imagini sugestive desprinse din temele de studiu de la diferite discipline.
Alte tematici
• Animale protejate de lege, care se afla în pericol, din zona în care locuiti.
• Plante ocrotite sau plante medicinale şi rolul lor.
• Poluarea, catastrofe ecologice din ţara noastră.
• Acţiuni de ecologizare.
• Cele mai frumoase şi bogate locuri din zona în care locuieşti sau dintr-o zona vizitată.
• Hrana dăruită de natură oamenilor şi animalelor,etc.
Sfaturi

• Concepeti un poster care să transmită un mesaj de schimbare a comportamentelor faţă de mediu.
• Personalizati posterul pentru a empatiza cat mai mulţi vizitatori cu ideea ta.
• Reflectaţi asupra rolului pe care cu mic cu mare îl jucăm pe marea scenă a Terrei, respectand sau încălcand drepturile mediului înconjurător cel ce ne hrăneşte, ne încantă, ne acceptă cu bune şi rele.
• Concepeţi posterele ca adevărate lecţii de ecologie sau materiale opţionale on line de educaţie pentru dezvoltare durabilă
• Prezentaţi armonia existentă în natură.
• Aduceti în faţa privitorului răsplata oferită de natura comportamentelor negative ale semenilor noştrii: inundaţii, călduri excesive, catastrofele ecologice, alunecări de teren, ploi acide.
• Prezentaţi etapizat activităţi organizate în natură şi/sau laborator prin care cercetaţi şi descoperiţi secretele naturii, beneficiile elementelor mediului înconjurător.
• Imortalizaţi acţiuni de implicare directă, deosebită a şcolii în rezolvarea problemelor de mediu.
• Ilustraţi responsabilităţile copiilor şi adulţilor faţă de natură
• Propuneţi situaţii în care copiii îşi manifestă iubirea, admiraţia faţa de elementele naturii.
• Propuneţi cadrul legal pentru a acţiona corect, cu grijă şi pentru a avea un comportament protector faţă de mediu.
Cerinţe de realizare a posterului
Îmbinarea unor imagini fotografice realizate cu prilejul vacanţelor, excursiilor, plimbărilor în natură, activităţilor educative, lecţiilor formale şi nonformale desfăşurate în nartură.
Atenţie!
Nu se admit imagini de pe internet sau din reviste, ziare, alte publicaţii.
Posterul va fi însoţit de o structură verbală adecvată subiectului prezentat: versuri, ghicitori, curiozităţi, mesaje, proverbe, reflecţii, text ştiinţific,etc.
Dimensiunea posterului –A3
Se punctează:
• Creativitatea structurării fotografiilor
• Corelarea textului cu structura ilustrată
• Elementele sugestive, reale, spectaculoase şi relaţiile dintre ele

Finalizarea concursului
Certificarea participării la concurs

Certificarea participării la concursul de postere se va atribui celor care vor avea cel puţin un poster selectat pentru a fi postat pe site-urile: ccdg.ro si pagini scolare.ro.
Jurizarea se va continua dupa posterea on line.
Primele 10 postere care vor obţine cel mai mare punctaj vor fi editate, iar autorii şi cei interesaţi le vor integra în activitatea didactică şi vor publica cele mai eficiente strategii ca modele de bună practică pentru fiecare ciclu de învăţămant.
Premierea se va face într-o forma de organizare propusă de participanţi.
Lista participanţilor şi caştigătorilor va fi publicată pe cele două site-uri.
Participanţii şi caştigătorii vor primi certificatul de participare online.
Nu se percepe taxă.
Inscrierea in perioada 15- 30 martie 2013
Trimiteti posterele pe email-ul sacosabio@yahoo.com in perioada 30 martie 30 iunie 2013.










Un comentariu: